Innovatie
Vandaag de dag staat ontwikkeling nooit stil. Er wordt altijd verbeterd én geïnnoveerd. In de wereld van vandaag zijn door internet, telefoons, etc. uitvindingen aan de andere kant van de wereld binnen een mum van tijd hier in Nederland. Wij van Drivechair vinden het nodig om te voorspellen wat voor soort ontwikkelingen van belang zijn voor onze stoelen, zodat we hier in op kunnen spelen.
Er zijn natuurlijk een aantal trends die Drivechair kunnen beïnvloeden. Een erg belangrijke trend is de vooruitgang van de technologie. Dit omvat niet alleen het internet, maar ook allerlei machines, apparaten en programma’s waar Drivechair gebruik van kan maken. De technologie ontwikkelt zich razendsnel en is dus een erg nuttig hulpmiddel voor de bedrijfsvoering. Wij van Drivechair willen ons voornamelijk richten op duurzame ontwikkeling van ons bedrijf. Zo zullen er steeds duurzamere productiemachines op de markt komen, en zullen wij steeds meer apparaten gaan gebruiken die minder elektriciteit verbruiken in onze stoelen. Drivechair richt zich dus voor de toekomst veel op duurzaamheid, de bedrijfsvoering moet duurzamer worden. Drivechair probeert altijd met de tijd mee te gaan qua duurzaamheid, maar dit moet de onderneming ook financieel aankunnen.
Een tweede trend die tegenwoordig veel aandacht geniet zijn apps die verbinden met apparaten. Dit is iets waar Drivechair zich ook mee bezig wilt gaan houden. Zo zou Drivechair voor zijn stoelen een app kunnen ontwikkelen waarmee bijv. een specifieke route en snelheid etc. gekozen kan worden. Daarnaast kan op deze app bijv. ook worden aangegeven waar de drukke plekken zijn, hoeveel Drivechairs er nog beschikbaar zijn, en de verwachtte wachttijd voor een nieuwe stoel.
GDPR
General Data Protection Regulation ook wel GDPR genoemd is een nieuwe wet en regelgeving die in 2016 werd gevormd door het Europees parlement. De regelgeving heeft te maken met de bescherming van persoonlijke gegevens van klanten die in handen zijn van bedrijven. De nieuwe regulaties zullen in mei 2018 van start gaan.
De wereld wordt steeds meer geautomatiseerd en computers spelen een steeds belangrijkere rol in het bedrijfsleven. Veel bedrijven beschikken over veel persoonlijke gegevens van klanten die zij gebruiken voor hun bedrijfsbeleid en strategie. Maar deze gegevens worden steeds kwetsbaarder. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als de persoonlijke gegevens worden gehackt? GDPR is daarom opgericht zodat er meer duidelijk is en voor bescherming van de klanten.
In het kort betekent dit het volgende voor Drivechair:
- Klanten moeten gemakkelijk hun toestemming kunnen annuleren als dat zij toestemming geven.
-In het geval van een ‘’data leak’’ moet het bedrijf binnen 72uur zijn klanten op de hoogte brengen van alle risico’s.
-het bedrijf moet klanten duidelijk toestemming vragen voor gebruik van persoonlijke gegevens.
-klanten hebben de mogelijkheid om hun gegevens volledig te verwijderen.
-bij bedrijven met meer dan 250 personeel moet er een professionele medewerker werkzaam zijn die over de bescherming van de gegevens gaat.
Drivechair heeft er voordeel mee om zichzelf hierop aan te passen. Drivechair maakt gebruik van de patiënte pas van klanten en heeft daardoor veel persoonlijke gegevens in bezit. Deze zullen goed beschermd moeten worden door de IT-afdeling binnen het bedrijf. Omdat Drivechair een groot bedrijf is (250>) zal er ook een professionele medewerker in dienst genomen worden van buitenaf die over de bescherming zal gaan van de gegevens.
Maak jouw eigen website met JouwWeb