Big Data en Market intelligence
Big data is eigenlijk heel veel data verzamelen om er iets uit te halen. Big Data is de toekomst voor bedrijven over de heel wereld. Het is dus ook belangrijk om deze data op te slaan, goed te beveiligen en effectief gebruiken. Naast al deze dingen die je ermee moet doen is het ook handig om alles te analyseren om doelstellingen te halen.
Big Data is dus eigenlijk niks anders dan veel opgeslagen data binnen een bedrijf. Marketing intelligence is hoe je de informatie gebruikt die je hebt verzameld uit Big Data. De date die wordt verzameld wordt allemaal opgeslagen in ons ERP-systeem, geordend, gefilterd, geanalyseerd n er effectief gebruik van gemaakt
Bij Drivechair willen wij de data, die wij verzamelen, gebruiken om grote bedrijven goede producten te leveren en om goed onderzoek te doen wat voor soort stoelen ze nodig hebben. Elke feedback wat wij binnenkrijgen slaan we op en wordt er meteen onderzocht waar in het hele proces iets fout is gegaan. Onze afnemers krijgen elke maand een e-mail waarin ze feedback kunnen geven over de stoelen. Wanneer er iets afwijkend in een stoel zit moet er meteen een monteur komen om het probleem op te lossen. Door market intelligence kunnen we goed met data omgaan en goed onderscheiden. De informatie die wordt verzameld komt meteen binnen en binnen een dag is het probleem opgelost.
Onze data wordt elke week gecontroleerd en geanalyseerd op afwijkende dingen die wij niet als fout zien maar de computer wel. Om onze data schoon te houden en te beveiligen hebben wij een aparte serverroom waarin alles beveiligd is opgeslagen. Via het ERP-systeem komt de data bij ons binnen en wordt er iets mee gedaan (market intelligence).
Maak jouw eigen website met JouwWeb